Spørgsmål og svar
Hvordan aktiverer jeg en venteliste på ydelser?
Hvordan aktiverer jeg en venteliste på ydelser?
Du har mulighed for at aktivere en venteliste på dine ydelser, så dine kunder kan blive skrevet op til en ellers besat ydelse. Læs her hvordan:
Bemærk! Du skal selv kontakte kunden, hvis en tid bliver ledig.
1. Gå først til 'Indstillinger' -> Booking: 'Ydelser'. Tryk 'Ret' ud for en ydelse og aktiver ventelisten under de 'Øvrige ydelsesindstillinger'.
Først når der er flueben i venteliste kommer resten frem.
2. Når du har aktiveret ventelisten, er denne aktiv både i kvik book og online booking.
3. I kvik book kan kan en kunde tilmeldes en ydelses venteliste, når ydelsen og kunden er valgt i ydelsesvælgeren.
4. Tryk dernæst på linket 'Venteliste' nederst på siden.
5. I online booking kan en kunde tilmelde sig en ydelses venteliste under kalenderen, når pågældende ydelse er valgt.
6. Efter tilmelding til ventelisten kan der vælges hvilken periode, kunden ønsker at blive skrevet op på ventelisten i, samt hvilket tidsinterval, kunden ønsker at få ydelsen udført i.
7. Derudover er det muligt at vælge hvilken kalender, ydelsen ønskes booket i, og det er muligt at skrive en kommentar.
8. Når der trykkes på knappen 'Bekræft', er tilmeldingen til ventelisten registreret.
9. Når en kunde er kommet på venteliste, vil antallet af kunder på listen være vist øverst i det banner, der er synligt på alle sider i bookingsystemet. Ved tryk på knappen, kommer du til ventelisten.
10. På ventelisten kan du vælge, hvilken periode, du ønsker at se ventelistetilmeldinger i. Tryk på 'Opdater visning' for at komme videre til oversigten over kunderne på ventelisten i den valgte periode.
11. Nu har du flere forskellige muligheder. Læs om disse i guiden Venteliste.
Bemærk! Du har også mulighed for at aktivere en automatisk venteliste. Med denne kan der sendes emails/SMS'er til kunder der står på en venteliste, når der bliver en tid ledig. Læs mere her.
Hvorfor vælge GECKO Booking?
Personlig og gratis support fra kompetente medarbejdere via telefon og e-mail.
Systemet kan skræddersys til dine behov.
Betal kun for de funktioner du har behov for og med mulighed for at udvide løbende.
Opfylder GDPR 100%. Årlig ISAE 3000 revisionserklæring.
Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration
Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.
Vores kunder
Over 1000 virksomheder
Vi giver ro i dagligdagen med et system man kan stole på.