Spørgsmål og svar
Opret og send EAN fakturaer direkte fra kassen
Opret og send EAN fakturaer direkte fra kassen
Du kan sende EAN-fakturaer direkte fra kassen. Dette kræver en konto hos TrueLink samt at du angiver debitorens EAN-nummer, EAN att. samt CVR-nummer. Alt dette gør du på følgende måde:
1. Gå først til 'Indstillinger' ->'Kasse: Kasseapparat(er) og tryk på 'Ret' ud for den ønskede kasse.
2. Under 'Generelt' kan du markere i 'Aktiver TrueLink EAN fakturering'.
3. Tryk dernæst på linket 'Truelink.dk' og opret en konto.
NB! Det er vigtigt at du udover at oprette en konto hos Truelink, også køber et antal klip. Ét klip hos Truelink er lig med én afsendt EAN-faktura.
4. For at kunne sende disse fakturaer kræver det, at du først angiver et EAN-nummer og CVR-nummer på dine debitorer. Derudover skal du angive en EAN att. dvs. navnet på den person der er koblet til dette EAN-nummer.
5. Dernæst skal du indtaste reg.nr samt kontonummer på den person, som debitoren skal sende beløbet til. Det gør du under 'Bon og fakturaindstillinger' som tilgås via '' -> 'Indstillinger' -> 'Kasse: Kasseapparat(er).
6. Til sidst skal du oprette betalingsbetingelser på din faktura. Gå til 'Kasse' -> 'Indstillinger' -> 'Fakturaindstillinger' og vælg 'Betalingsbetingelser'. Her kan du nemt oprette en ny. Læs mere i denne FAQ.
7. Gå nu til 'Kasse'. Her gør du følgende:
- Angiv de varer og/ eller ydelser som kunden skal betale for.
- Søg kunden frem eller indtast manuelt kundens informationer.
- Sæt flueben ved 'Opret som' og vælg 'Faktura (EAN via TrueLink)'. Tryk på 'Gennemfør'.
8. EAN-fakturaen er nu sendt direkte til modtageren og du har mulighed for at åbne en normal faktura eller en EAN-faktura.
Bemærk! Når EAN-fakturaen er oprettet og sendt til Truelink sørger de automatisk for at der trækkes klip samt at fakturaen leveres til den rette modtager.
9. For at den rigtige information bliver sendt med til debitoren er det vigtigt at følgende felter er udfyldt:
OBS! EAN-Ref nummeret vil stå på fakturaen som køberens ordrenummer.
Hvorfor vælge GECKO Booking?
Personlig og gratis support fra kompetente medarbejdere via telefon og e-mail.
Systemet kan skræddersys til dine behov.
Betal kun for de funktioner du har behov for og med mulighed for at udvide løbende.
Opfylder GDPR 100%. Årlig ISAE 3000 revisionserklæring.
Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration
Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.
Vores kunder
Over 1000 virksomheder
Vi giver ro i dagligdagen med et system man kan stole på.