Vejledninger - Online ordre
Online ordre
Når en kunde har foretaget en online betaling, vil denne stå registreret som en online ordre. Som udgangspunkt vil en online betaling ikke blive fuldstændigt gennemført (det vil sige, at du vil ikke modtage pengene), før du aktivt behandler denne ordre. Du kan tilgå dine online ordrer under menupunktet 'Online ordre', der kan tilgås under menupunktet 'Kasse' og/eller menupunktet 'Gave- / værdikort', afhængigt af hvilke tilkøbsmoduler du har. Det er den samme oversigt, der tilgås fra begge menupunkter. Du kan her se en oversigt over alle online ordrer, der er blevet lavet i en bestemt periode. En online ordre er et gave-/værdikort eller en ydelse, der er bestilt og betalt online. Øverst kan du bestemme, hvilken status de online ordrer, der vises i oversigten, skal have. Som udgangspunkt står alle ordrer som 'Ikke effektueret'. Det er dig, der aktivt skal vælge, når ordren er blevet 'Effektueret' eller 'Annulleret'. Du kan herudover vælge, hvilken periode du vil se en oversigt over. Husk at trykke 'Opdater siden', når du har valgt den ønskede periode.
|
Bemærk! Det er muligt at indstille systemet, således at pengene automatisk trækkes fra dankortet/kreditkortet. Du vil derfor ikke manuelt skulle ind på ordren og trække pengene. Dette skal indstilles af GECKO Booking. Der er dog forskellige regler for, hvornår man må trække pengene, afhængigt af hvilken vare kunde har købt. Hvis der er tale om et gave/værdikort, må pengene trækkes med det samme. Hvis der derimod er tale om en fysisk vare, må pengene først trækkes, når varen er klar til afsendelse, hvorimod betalingen for en ydelse først må trækkes, når ydelsen er udført. GECKO Booking kan derfor kun sætte dit system op til automatisk at trække pengene, hvis du kun sælger gave-/værdikort. Der er dog forskellige undtagelser fra disse regler, hvor betalingen for bestemte varer/ydelser godt må trækkes med det samme. Hvis du er i tvivl, kan du kontakte GECKO Booking eller din revisor. |
|