Vejledninger - Oprettelse af faste kundefelter
Oprettelse af faste kundefelter
Du har med Journalmodulet mulighed for at oprette faste kundefelter, som kunden skal udfylde, f.eks. når vedkommende opretter sig som bruger. På denne måde kan du indhente yderligere information om kunden, som er relevant for din branche/virksomhed. Dette kunne f.eks. være, hvis du ønsker at vide, om patienten tager medicin, har en rygskade eller lignende. Faste kundefelter vil stå registreret på kundens profil, og de skal derfor kun indtastes én gang. Dette står i modsætning til de ekstra felter, der er tilknyttet en kundegruppe, som skal indtastes separat for hver booking. Selvom kundefelter i princippet kun behøver at blive udfyldt én gang, er det dog muligt at ændre kundens svar på et senere tidspunkt, hvis svaret skulle have ændret sig. Foruden at bruge de faste kundefelter til at indhente yderligere information om kunden, kan de faste felter også bruges i dine statistikmuligheder, hvor de kan vælges som søgekriterier (Se Statistikfiltrering efter kundefelter for mere information). Du har mulighed for at oprette et ubegrænset antal af faste kundefelter. |
Nederst har du mulighed for at oprette et nyt fast felt. For at oprette et nyt felt skal du indtaste det spørgsmål, kunden skal besvare, under feltnavn, f.eks. 'Tager du medicin?'. Herefter skal du vælge, hvilken type feltet skal være. Du kan vælge mellem følgende felttyper:
Slutteligt skal du vælge, hvilken prioritet kundefeltet skal oprettes med. Kundefelternes prioritet bestemmer, hvilken rækkefølge de vises i – både her i oversigten og for kunden. Jo højere prioritet et felt har, des længere nede på listen står det. Hvilke tal der vælges som prioriteter er ligegyldigt. Det, der tages udgangspunkt i, er prioriteternes forhold til hinanden. Som standard oprettes alle kundefelter med en prioritet på 10. Feltet oprettes ved at trykke på 'Opret fast felt'. |
Bemærk! Når du har oprettet et felt, skal du huske at ændre feltets indstillinger. Som udgangspunkt oprettes feltet, så det kun vises på kundens profil, dvs. at kun du kan udfylde det. Hvis du ønsker, at kunden selv skal kunne udfylde det, skal du under feltets indstillinger aktivere visningen for kunden (Se Indstillinger for mere information). |
Øverst på siden kan du se en oversigt over alle oprettede kundefelter.
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |