Vejledninger - Ret online ordre
Ret online ordre
Ved at trykke 'Ret' ud for en ordre på ordreoversigten har du mulighed for at rette pågældende ordre. Det er bl.a. her, du har mulighed for at trække pengene fra ordrer betalt med dankort/kreditkort eller notere, at du har modtaget pengene fra en kontooverførsel. Du har her følgende muligheder:
|
Bemærk! Medmindre dit system er indstillet til automatisk at trække pengene fra dankort/kreditkort (Se Online ordre for mere information), skal du huske at trække pengene her. Hvis dette ikke gøres, vil du ikke modtage pengene for ordren. Bemærk dog at der er forskellige regler for, hvornår pengene må trækkes. Hvis der er tale om et gave/værdikort, må pengene trækkes med det samme. Hvis der derimod er tale om en fysisk vare, må pengene først trækkes, når varen er klar til afsendelse, hvorimod betalingen for en ydelse først må trækkes, når ydelsen er udført. Der er dog forskellige undtagelser fra disse regler, hvor betalingen for bestemte varer/ydelser godt må trækkes med det samme. Hvis du er i tvivl, kan du kontakte GECKO Booking eller din revisor. |
Husk at trykke 'Opdater ordre' for at gemme en ændring! Du kan her se, hvad kundens ordre indeholder og eventuelle gavekortoplysninger, ligesom du kan se og ændre de oplysninger om fakturering og levering, som kunden har indtastet. Hvis du foretager ændringer i disse oplysninger, skal du huske at trykke 'Opdater ordre'. |