Vejledninger - Oprettelse af firmaordninger
Oprettelse af firmaordninger
Hvis du har indgået en firmaordning og du ønsker at oprette denne i GECKO Booking, oprettes firmaordningen som en separat kundegruppe. Det vil sige, at hvis du har flere firmaordninger, skal du oprette en kundegruppe per firmaordning. Hvis du f.eks. har indgået en firmaordning med Virksomhed Z, opretter du en kundegruppe med navnet 'Virksomhed Z'. Kundegruppens kunder kommer dermed til at være medarbejderne i den virksomhed, hvormed du har indgået firmaordningen. Du kan tilgå dine kundegrupper ved at trykke på menupunktet 'Kunder'. I højre hjørne har du mulighed for at oprette en ny kundegruppe. Indtast kundegruppens navn, f.eks. navnet på den virksomheden firmaordningen er indgået med, og tryk herefter 'Opret kundegruppe'. Kundegruppen er nu oprettet! |
For at medarbejderne i firmaordningen kan booke ydelser hos dig, skal ydelserne - som ved alle andre kundegrupper - oprettes, indstilles og tilknyttes en eller flere kalendere. Ydelserne oprettes og indstilles som normalt, blot skal du huske at vælge den kundegruppe, der repræsenterer firmaordningen, i øverste venstre hjørne af ydelsesoversigten. Hvis du ønsker at tilbyde præcist de samme ydelser til firmaordningskunder som til alle andre kunder, kan du under kundegruppens indstillinger vælge, at firmaordningskundegruppen skal tilbyde de samme ydelser som din hovedkundegruppe (Se Indstillinger for mere information). Hvis du vælger denne mulighed, skal du dog være opmærksom på, at det ikke er muligt at have separate indstillinger for ydelserne, f.eks. vil ydelsens pris være den samme for begge kundegrupper. For mere information om hvordan ydelser oprettes, henvises der til den separate vejledning Generel vejledning. |
Bemærk! Selvom du indstiller kundegruppen til at have samme arbejdstider som en anden kundegruppe, skal du stadig huske at aktivere kundegruppen på de kalendere, som kundegruppens medlemmer skal kunne booke i. Hvis kundegruppen ikke er blevet aktiveret på en given kalender, kan kundegruppen ikke booke i denne kalender - heller ikke selvom der er oprettet arbejdstider. Du kan aktivere en kundegruppe på en kalender ved at trykke 'Ret' under kolonnen 'Arbejdstider' ud for den ønskede kalender. Herefter markeres kundegruppen og der trykkes på 'Opdater'. Det er nu muligt for kundegruppen at booke i den pågældende kalender – Såfremt der er oprettet arbejdstider. Samme kalender kan være aktiveret og have arbejdstider i flere forskellige kundegrupper. |
Hvis du derimod kun vil tilbyde ydelser til firmaordningens medlemmer på bestemte tidspunkter, f.eks. når du på en bestemt ugedag møder op på virksomheden, skal du oprette separate arbejdstider. Arbejdstiderne oprettes som normalt, du skal blot huske at vælge den korrekte kundegruppe – Husk samtidig at aktivere kundegruppen! For mere information om hvordan arbejdstider oprettes, henvises der til denne vejledning. |