Har du spørgsmål?

Vi hjælper gerne!!

Spørgsmål til Gecko Booking?

Er du i tvivl om hvorvidt Gecko Booking er noget for dig, eller har du andre spørgsmål? Så hører vi rigtig gerne fra dig!

Alt OK!
Indtast venligst dit navn.
Alt OK!
Indtast venligst din e-mail.
Alt OK!
Alt OK!
Indtast venligst dit spørgsmål.

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger - Foretag indberetning

Foretag indberetning

Sygeforsikring "danmark"-funktionen gør det muligt at foretage automatiske indberetninger til Sygeforsikring "danmark" direkte fra bookingsystemet. Indberetningen foretages efter køb af en tilskudsberettiget vare i kassesystemet, således at indberetningen knyttes til en bestemt bon.

Det første trin i enhver indberetning er derfor at gennemføre et køb. Som normalt skal du i kassen vælge, hvilken vare der skal købes (og dermed indberettes), og hvilken medarbejder, der har udført behandlingen. Husk, at denne medarbejder skal have et ydernummer tilknyttet (Se Medarbejder med ydernummer for mere information), og at varen skal have en ydelseskode tilknyttet (Se Ydelseskoder for mere information). Du skal samtidig vælge, hvilken kunde indberetningen skal foretages for. Du kan ikke foretage en indberetning, hvis der ikke er valgt en kunde. eller hvis kunden ikke har tilknyttet et CPR-nummer. Slutteligt skal du sætte hak i boksen 'Indberet til Sygeforsikring "danmark"', der fremkommer under kundens oplysninger, når Sygeforsikring "danmark"-funktionen er aktiveret.


Når du trykker 'Gennemfør', vil købet være gennemført i kassesystemet, og du vil blive overført til en side, hvor du har mulighed for at gennemgå de oplysninger, indberetningen indeholder, før den sendes. Bemærk, at indberetningen på dette tidspunkt endnu ikke er gennemført.

Du kan øverst på denne side se, hvilken kunde du er ved at foretage en indberetning for, hvilken bon du er ved at indberette, samt hvilken dato indberetningen vil blive registreret på. Du har herudover følgende muligheder:

  • Indberet: Hvis købet skal indberettes, er det vigtigt, at du husker at tjekke, at denne boks er markeret. Boksen markeres automatisk, hvis alt er udfyldt korrekt, men boksen kan ikke markeres, hvis der ikke er valgt et ydernummer og/eller en ydelseskode (se nedenfor).
  • Vare: Du kan her se varenavnet på den vare, du er ved at indberette.
  • ”Danmark” ydelse: Du kan her vælge, hvilken ydelseskode varen skal indberettes under. Hvis du har tilknyttet varen til ydelseskoden korrekt, vil denne være valgt automatisk (Se Ret ydelseskode for mere information).
  • Medarbejder: Du kan her se navnet på den medarbejder, der blev valgt på bonnen.
  • Behandler ydernummer: Du kan her vælge, hvilket ydernummer indberetningen skal foretages på. Hvis du har tilknyttet et ydernummer til medarbejderen, vil dette være valgt automatisk (Se Medarbejder med ydernummer for mere information). Bemærk, at du kun kan indberette på et ydernummer, der har den samme behandlertype som ydelseskoden.
  • Antal: Du kan her se, hvilket antal af varen der blev købt.
  • Tilskud: Du kan her angive, hvorvidt kunden får tilskud til behandlingen fra sin arbejdsplads, fra sin forsikring og/eller fra sin kommune og hvor stort et beløb kunden modtager i tilskud.
  • Pris total: Du kan her se den samlede pris, der indberettes.
  • 'Udbetaling til behandler': Her kan du anmode om at beløbet bliver udbetalt direkte til dig. Dvs. at dine kunder ikke længere behøver at betale dig, men at du kan få betalingen direkte fra ”danmark” i stedet.

Når du har tjekket, at oplysningerne er korrekte, skal du trykke på 'Indberet', hvorefter indberetningen foretages. Hvis du ikke ønsker at foretage indberetningen alligevel, tryk 'Gå til bon', hvorefter indberetningen annulleres. Købet er dog stadig blevet gennemført og registreret i kassesystemet.

Skulle du have glemt at indberette en bon, kan du altid gøre dette på et senere tidspunkt.


Bemærk! Der skal foreligge en bon for den tidligere booking, for at denne kan indberettes på et senere tidspunkt, da den skal indberettes fra den pågældende dag. Dvs. at det ikke er muligt at gennemføre et salg i kassen d.d., og indberette til Sygeforsikring ”danmark” at behandlingen foregik d. 1. marts 2022. Det er datoen for bonnen som bliver indberetningsdatoen.


 


Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration

Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.

Alt OK!
Indtast venligst firmanavn.
Alt OK!
Indtast venligst dit telefonnummer.
Alt OK!
Indtast venligst dit navn.

Felter markeret med * er påkrævede