Vejledninger - Opret seatmap design
Opret seatmap design
For at gøre det muligt for dine kunder at vælge siddepladser når de tilmelder sig dit event, skal du først og fremmest oprette det seatmapdesign, der svarer til det lokale eller den sal man skal kunne vælge en plads i. Gå til Event > Seatmap > og klik dernæst på 'Opret seatmap design'. Upload herefter den baggrund (.jpg eller png.) der skal danne rammen for dit design. Når din baggrund er uploaded, kan du gå i gang med at tilføje sæderækker ved at klikke på den blå knap i højre hjørne. Angiv rækkenavn, antal sæder, evt. rotation, afstand imellem sæder og sædets pixelstørrelse på billedet. Så snart du har klikket 'Tilføj sæderække' kan du justere yderligere på sæderækken ved at klikke på selve rækken. Rækken du er i færd med at redigere vil automatisk blinke mørkeblåt. Rækkenavn: Giv rækken et navn, fx. '1'. |
Aktiver seatmap på dit event Inden du kan aktivere dit seatmap på et specifikt event, skal seatmap designet være publiceret. Herefter kan du gå til Events > Redigér > Generelle indstillinger > 'Aktiver Seatmap'. Vælg dernæst hvilket seatmap design du ønsker at bruge og klik på opdatér. Nu er seatmap designet koblet sammen med dit event, så dine kunder kan vælge en siddeplads når de tilmelder sig eventet. |