Vejledninger - Generelle indstillinger
Generelle indstillinger
Under 'Generelle indstillinger' har du mulighed for at ændre en række generelle indstillinger for bookingsystemet. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter på 'Opdater' i bunden af siden. Ved at trykke på den lille pil til højre kan du se og ændre indstillingerne i den pågældende kategori. |
Under 'Firmaoplysninger' er dine firmadata oplistet og du har mulighed for at ændre i dem. Du har også mulighed for at abonnere på GECKO Bookings nyhedsbrev og dermed modtage den nyeste information om f.eks. nyudviklede funktioner. Som udgangspunkt er feltet 'Jeg vil gerne modtage GECKO Nyhedsbrev' markeret, men hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet, skal du blot fjerne markeringen. Du kan også vælge mellem, hvorvidt du ønsker at modtage nyhedsbrevet på din firma e-mailadresse eller om du ønsker at modtage nyhedsbrevet på en anden adresse, f.eks. din private e-mail. |
Under 'Generelle systemindstillinger' har du mulighed for at ændre følgende systemindstillinger:
Bemærk! Dage indikerer en hel dag fra 00-24, hvorimod minutter indikerer minutter op til bookingen. Dvs., at hvis bookingen ligger kl. 15.00 om torsdagen, og sletdage/ret tid er indstillet til at være 1 dag, så må kunden slette/rette bookingen om onsdagen inden 23.59. Hvis sletdage/ret tid derimod er indstillet til 24 timer omdannet i minutter - altså 1440 minutter - så må kunden kun slette/rette bookingen til og med 14.59 om onsdagen, da midnatskiftet ingen indflydelse har på minutter.
Bemærk! Når du har angivet hvilke loginmuligheder der skal gælde for dine kunder, skal du gå til 'Indstillinger' -> 'Tekster' og trykke på 'Ret småtekster'. Hvis du har valgt e-mail, CPR-nr. og mobil skal disse skrives i feltet ud for 'E-mail' under 'Login'. Når kunden skal logge ind, vil der så stå 'E-mail/CPR-nr./Mobil' hvilket indikerer at han/hun kan benytte alle tre slags som brugernavn til at logge ind.
Det er også muligt at deaktivere login. Dvs. at du kan give dine kunder tilladelse til kun at kunne logge ind med e-mail. Her tages højde for om der allerede er en profil oprettet på mailen. Hvis dette ønskes skal du kontakte supporten. Husk at trykke på 'Opdater' for at gemme en ændring!
|
Under 'Notifikationer' har du mulighed for at ændre dine notifikationsindstillinger, dvs. indstillinger, der angår de e-mails og SMSer du sender. Du har her følgende muligheder:
Bemærk at SMS kun kan sendes, når SMS-modulet er aktiveret. Modulet er gratis, og du betaler kun per udsendt SMS. Alle afsendte SMS'er arkiveres i en SMS-log, som du kan se ved at klikke 'Vis SMS-log' (Se SMS for mere information). |
Under fanebladet 'Infobokse' kan du aktivere op til tre infobokse der, når de er slået til, vises i højre side af bookingsystemet. De tre bokse er 'Aktiv kunde' , 'Sidste 5 kunder' (de sidste 5 kundeprofiler du har været inde på) og 'Dagens aftaler'. Rækkefølgen hvorpå de tre bokse fremgår på siden kan prioriteres ved at indsætte tal under 'Prioritet'. Derudover skal de sættes aktive under 'Active'. Du kan også trykke på 'Ret' hvorefter du vil blive sendt til en ny side hvor du kan rette layoutet på hver enkelt boks. Boksen 'Aktiv kunde' vil være aktiv på følgende sider: Nyheder, Kvikbook, Kalender (simpel, avanceret, avanceret 2.2, månedsvisning, ressourcekalender), Kasse, Kundekort og Booking konkret. Boksene 'Sidste 5 kunder' og 'Dagens aftaler' vil være synlige på alle sider i systemet. Fælles for alle infoboksene er at du under 'Ret' kan sætte den aktiv, ændre prioriteten samt indsætte en tekst i både toppen og bunden af boksen. Der er derudover nogle rettelser der er særlige for hver enkelt boks og som har betydning for hvordan denne ser ud og hvilke informationer der er synlige. |
Du kan under 'Ret' ud for 'Aktiv kunde' rette følgende:
|
Du kan under 'Ret' ud for 'Sidste 5 kunder' rette følgende:
Under 'Ret' ud for 'Dagens aftaler' kan du rette følgende:
|
Bemærk! Du kan også rette en bookingstatus direkte i boksen. Ved at bruge erstatningskoden [BOOKINGSTATUSEDIT] indsætter du en dropdown-boks med et tilhørende statusikon på venstre side. Ved opdatering af en bookingstatus i denne boks reloades siden så statussen stemmer overens med statussen på andre sider (konkret booking, kalendere m.v.). |
Når du har rettet infoboksene, så de opfylder dine krav, vil de være synlige i dit system. Det vil se således ud: Infoboks 'Aktiv kunde': Nederst til højre i denne boks ses en knap 'd.d' der, når der trykkes på den, indsætter initialer for den der er logget ind samt dags dato. Markøren sættes efter det indsatte tekst, så man er klar til at skrive noten. Infoboks 'Dagens aftaler': Her er det muligt at vælge flere kalendere til visningen uden at skulle vælge mellem alle eller én. Du kan krydse de ønskede kalendere af i dropdown menuen under 'Kalendere', og så er det kun disse der vises. Derudover kan du vælge at vise alle eller udvalgte kalenderes bookinger i kronologisk rækkefølge. Tryk på de tre lodrette prikker til højre for dropdown menuen og sæt kryds i 'Vis kronologisk'. Der vises dermed ingen kalendernavne i visningen, men kun bookinger som er sorteret kronologisk (ud fra starttidspunkt). Du kan se mere om erstatningskoderne der kan anvendes til at indsætte information om en kunde eller en konkret booking. |