Har du spørgsmål?

Vi hjælper gerne!!

Spørgsmål til Gecko Booking?

Er du i tvivl om hvorvidt Gecko Booking er noget for dig, eller har du andre spørgsmål? Så hører vi rigtig gerne fra dig!

Alt OK!
Indtast venligst dit navn.
Alt OK!
Indtast venligst din e-mail.
Alt OK!
Alt OK!
Indtast venligst dit spørgsmål.

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger - Back-end: Kvik book

Back-end: Kvik book

Under 'Kvik book' kan du ændre indstillinger, der påvirker kvik book-funktionen. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden.

Du har her følgende muligheder:

  • Værdikort betaling: Ved at aktivere denne, vil du få mulighed for at lave bookinger i kvik book, hvor der samtidig bliver trukket klip fra kundens klippe-/abonnementskort. Du slipper derved for at skulle gøre det efterfølgende. Bemærk! For at bookingen kan betales med klippekort/abonnementskortet, skal kortet være personligt til kunden og holdet/ydelsen der bookes, skal være knyttet til kortet.
  • Opret – Kunde: Du kan her bestemme, hvorvidt der SKAL være valgt en kunde for at en kvik booking kan foretages. Som standard er denne funktion ikke aktiveret, hvorfor det er muligt at foretage en kvik booking, hvor der ikke er tilknyttet en kunde.
  • Opret – CPR: Du kan her bestemme, hvorvidt et CPR-nummer felt skal vises og dermed kan udfyldes, når du opretter en ny kunde via kvik book. Du kan samtidig bestemme, hvorvidt CPR-nummer SKAL udfyldes, før kunden kan oprettes.
  • Opret – Fødselsdato: Du kan her bestemme, hvorvidt et fødselsdagsfelt skal vises og dermed kan udfyldes, når du opretter en ny kunde via kvik book. Du kan samtidig bestemme, hvorvidt fødselsdato SKAL udfyldes, før kunden kan oprettes.
  • Opret – Køn: Du kan her bestemme, hvorvidt et køn-felt skal vises og dermed kan udfyldes, når du opretter en ny kunde via kvik book. Du kan samtidig bestemme, hvorvidt køn SKAL udfyldes, før kunden kan oprettes.
  • Opret – Adresse: Du kan her bestemme, hvorvidt adressefelter skal vises og dermed kan udfyldes, når du opretter en ny kunde via kvik book. Du kan samtidig bestemme, hvorvidt adresse SKAL udfyldes, før kunden kan oprettes.
  • Opret – Telefon: Du kan her bestemme, hvorvidt et telefonnummer eller et mobilnummer SKAL udfyldes, før kunden kan oprettes.
  • Opret – Nyhedsbrev: Du kan her bestemme, hvorvidt et 'nyhedsbrev, ja tak'-felt skal vises, når du opretter en ny kunde via kvik book. Du kan hermed tilmelde kunden til nyhedsbrevslisten på det tidspunkt du opretter kunden. Bemærk at nyhedsbrev kræver tilkøbt af Marketingsmodulet.
  • Opret - Nyheds-SMS: Du kan her bestemme, hvorvidt et 'nyhedsbrev SMS, ja tak'-felt skal vises, når du opretter en ny kunde via kvik book. Du kan hermed tilmelde kunden til nyhedsbrevslisten på det tidspunkt du opretter kunden. Bemærk at nyhedsbrev kræver tilkøb af Marketingsmodulet.  
  • Opret - Oprettet af: Du kan her bestemme, hvorvidt der skal fremkomme et 'Oprettet af medarbejder'-felt, når du opretter en kunde via kvik book. 
  • Auto vælg kundegruppe: Du kan her bestemme, hvorvidt default kundegruppen (dit eget firma) automatisk vælges medmindre en anden kundegruppe aktivt vælges eller hvorvidt man SKAL vælge kundegruppe for at kunne foretage en booking. Som standard er denne funktion aktiveret, det vil sige, at medmindre en anden kundegruppe vælges, bookes der automatisk i default kundegruppen.
  • Auto søg alle: Du kan her bestemme, hvorvidt der automatisk skal søges i alle ydelser, hvis ydelse ikke er valgt, eller om ydelse SKAL vælges. Som standard er denne funktion aktiveret, hvorfor der automatisk søges i alle ydelser, hvis ydelse ikke er valgt.
  • Vælg frit start tidspunkt: Ved at aktivere denne funktion har man i kvik book mulighed for frit at vælge starttidspunkt for ydelsen. Du har samtidig mulighed for at vælge i hvilke intervaller starttidspunkter skal udbydes. Hvis du f.eks. vælger 15 min. intervaller, vil der blive tilbudt et starttidspunkt hvert kvarter. Som udgangspunkt er denne funktion ikke aktiveret. Systemet forsøger i stedet at optimere placeringen af ydelserne så du har færrest 'huller' i kalenderen. Hvis alle starttidspunkter tilbydes, giver dette større risiko for huller i kalender.
  • Vis overskredne tider: Hvis dette felt markeres vil de overskredne tider på dags dato ikke blive vist.
  • Send bekræftelsesmail: Udover at kunne sende en bekræftelsesmail til din kunde, har du her også mulighed for at sende en mail, når kundens booking er blevet ændret. Hvis dette felt valgt udsender bookingsystemet automatisk en mail til kunden, når du laver rettelsen inde fra bookingsystemet. Du kan også vælge at sende mailen manuelt til kunden inde fra den konkrete booking, hvor du blot skal trykke på 'Bekræft booking ændret'. Hvis du har indstillet din kalender til at du modtager mails ved nye eller slettede bookinger, så vil du også modtage en mail om ændringen.
  • Fjern fra venteliste: Hvis bookingen sker fra ventelisten, vil tilmeldingen til ventelisten automatisk blive fjernet, såfremt denne boks markeres.
  • Vis røde tider: Her kan du aktivere, at du kan se bookede tider i kvik book. Du har desuden mulighed for at vælge hvor meget information du ønsker at se. I boksen 'tekst på datoboks' kan du vælge at skrive en tekst som vil fremgå på dato boksen i kvik book. I boksen 'tekst ved hover' kan du tilføje en tekst samt Erstatningskoder, som vil fremgå når du holder musen over de bookede tider. Boksen 'tekst for hold' giver dig mulighed for at tilføje detaljer om det enkelte hold, ved brugen af Erstatningskoder for hold. I boksen 'tekst for kunde på hold' vil du kunne tilføje Erstatningskoder med eks. kundens navn, så du kan se hvilken kunde der et booket på holdet.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!


 


Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration

Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.

Alt OK!
Indtast venligst firmanavn.
Alt OK!
Indtast venligst dit telefonnummer.
Alt OK!
Indtast venligst dit navn.

Felter markeret med * er påkrævede