Vejledninger - Ret vare
- Vejledninger
- Generelt
- Booking
- SMS-modulet
- Kassemodulet
- Gavekortmodulet
- Online betaling-modulet
- Marketingsmodulet
- Journal-modulet
- Skemamodulet
- Dokumenter
- Events
- For udviklere
Ret vare
Når du opretter en ny vare, er det nødvendigt at redigere varens indstillinger før den 'tages i brug'. Samtidig har du altid mulighed for at vende tilbage og ændre en vares indstillinger, hvis disse skulle ændre sig på et senere tidspunkt. Du kan rette en vare ved at trykke 'Ret' ud for den ønskede vare på vareoversigten. Du kan her se al information, der er registreret om den pågældende vare. Ved at trykke på den lille pil til højre, kan du se den information, der er registreret om varen i den pågældende kategori. |
Under 'Generelle indstillinger' har du mulighed for at ændre en række generelle indstillinger for varen. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
Bemærk! Hvis den vare, du har valgt at redigere, er en vare fra en leverandørvaregruppe, vil dine muligheder her være lidt anderledes (Se Varegrupper for mere information). Du vil ikke have mulighed for at ændre alle informationer og f.eks. leverandør og stregkode ligger fast. Til gengæld vil du kunne se varens vejledende pris og varens vejledende indkøbspris. |
Under 'Tilknyttede ydelser' har du mulighed for at se og ændre på ydelser og ydelsestillæg, hvor varen er tilknyttet samt fjerne tilknytningen til varenummeret.
|
Hvis dine kunder kan søge tilskud for varen gennem Sygeforsikringen "danmark", har du her mulighed for at vælge den ydelseskode, som varen kan indberettes til Sygeforsikringen "danmark" under. |
Under 'Varelager' har du mulighed for at ændre varens lagerindstillinger og lagerstatus. Bemærk, at dette kræver, at du har aktiveret brugen af et lager og samtidig har aktiveret visningen af lageret på rediger vare-siden. Aktiveringen af disse to funktioner kan ske under 'Avancerede indstillinger' > 'Back-end' > 'Lager' (Se den separate vejledning Generel vejledning for mere information). Min: Her har du mulighed for at indtaste, hvor mange eksemplarer af varen du altid minimum vil have på lager. Genbestil: Her har du mulighed for at indtaste, hvor mange eksemplarer af varen, der skal bestilles, når der er mindre end minimumantallet tilbage. På lager: Her kan du se, hvor mange eksemplarer af varen, der på lager på nuværende tidspunkt. Når en vare købes gennem kassesystemet, opdateres lageret automatisk. Det vil sige, at varens antal som oftest kun skal ændres, når der er lavet status og antallet af varer er optalt, eller når nye eksemplarer af varen er bestilt og modtaget (Se Lager for mere information). |
Under 'Pointprogram' kan du tilføje varen til de pointprogram, du har oprettet. Du vil få vist en fane for hvert pointprogram, du har oprettet. For mere information om pointprogrammer se Pointprogrammer. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
Under 'Posteringer' kan du se de ændringer, der er sket med varens lagerstatus. Dette gælder både, når varen er blevet købt via kassesystemet, og hvis du manuelt har foretaget ændringer i lagerstatussen (Se Lager for mere information). I fra- og til-felterne kan du vælge, hvilken periode du ønsker at se posteringer for. |
Under 'Log' kan du se de rettelser, der er foretaget på varen. Du kan også se, hvilken bruger, der har foretaget rettelsen, og hvornår den er foretaget. |
Bemærk! Hvis varen er oprettet ved hjælp af gavekortmodulet, vil du have mulighed for at ændre flere indstillinger under overskriften 'Gavekort-/Shop vare' (Se den separate vejledning Gavekortmodulet for mere information). |