Vejledninger - Ret skemafelt
Ret skemafelt
Når du har oprettet et nyt skemafelt, er det i mange tilfælde nødvendigt at rette skemafeltet yderligere. Det kan f.eks. være nødvendigt at indtaste de valgmuligheder, som kunden kan vælge imellem. Du kan rette et skemafelt ved at trykke 'Rediger' ud for det ønskede skemafelt på listen over oprettede skemafelter. Felttype: Her kan du se, hvilken felttype, skemafeltet har. Dine muligheder varierer, afhængigt af hvilken felttype, det drejer sig om. Dette er et eksempel med drop-down. Påkrævet felt?: Her kan du bestemme, om svar på feltet er påkrævet, før kunden kan gå videre. Du kan samtidige indskrive en tekst, som "Udfyld venligst alle felter". Default nulværdi?: Her kan du bestemme, hvad der skal stå øverst i drop-down-listen. Som udgantgspunkt står der 'Vent venligst'. Tilfredshedsskema: Her kan du bestemme, om svarene i skemafeltet skal medtages i tilfredshedsberegning. Opret værdi: Her kan du oprette svarmuligheder på dit spørgsmål. Værdi: Her kan du rette i dine svarmuligheder. Værdi - numerisk: Her kan du rette i dine nummereringer. Kunden vil ikke kunne se denne værdi, men den kan f.eks. bruges, når du eksporterer data fra skemamodulet (se Eksporter data for mere information). Hvis dit skema repræsenterer en tilfredshedsundersøgelse, er indtastningen af numeriske værdier dog vigtig, da det er de numeriske værdier, der bruges til at udregne kundens tilfredshedsscore. Hvis dette er tilfældet, skal den numeriske værdi af de svarmuligheder, du opretter, være baseret på en 0-10 skala, hvor en højere score indikerer større tilfredshed. Det mindst ønskværdige svar skal dermed tildeles en numerisk værdi på 0, og det mest ønskværdige svar skal tildeles en numerisk værdi på 10. Slet: Her kan du slette dine svarmuligheder. Hvis du sletter en værdi vil denne stadig fremgå af skemaer der allerede er i gang, dog med et 'Slettet' skrevet i parantes ud for denne mulighed. På alle efterfølgende skemaer vil værdien ikke være synlig. |
Bemærk, at kun felttyper med flere svarmuligheder tæller med i tilfredshedsundersøgelsen, dvs. felter af typen 'Marker svar (radio-buttons)' og 'Drop-down liste (select)' (se Tilfredshedsundersøgelse for mere information). |